loading...
جازموریان
کاینوکس بازدید : 180 دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

کشاورزان رودباری که زحمات و سرمایه گذاری یک ساله خود را بر باد رفته می دیدند امروز با تجمع درمحل خرید بار ابتدای جاده زهکلوت با مسدود کردن جاده اعتراض خود را به وضعیت موجود اعلام و از سردمداران دولت تدبیر و امید در این شهرستان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان استمداد طلبیدند.


امسال ۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی رودبار جنوب به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است،کاهش شدید قیمت ها و نوسان بازار ، در فصل برداشت گوجه در شهرستان رودبار موجب شده است تا به اصطلاحی کمر کشاورزان بشکند.

گوجه فرنگی ۳۰۰ تومانی دیگر خیلی نوبر است و باید از مسئولان پرسیدکدام کالا در کشور بهای ۳۰۰تومانی دارد؟ قیمت یک عدد آب نبات کوچک هم بیشتر از آن است و با وجود بحران آب و کمبود شدید منابع آبی در کشور، قیمت بالای نهاده‌ها، انرژی و دستمزدها، چرا همچنان کشاورزان باید محصولخود را زیر نرخ واقعب به فروش برسانند؟ آیا زمان آن نرسیده که به جای برگزاری حجم انبوهی از همایش‌ها و سمینارهای پر هزینه و بی‌نتیجه، تولید محصولات کشاورزی سروسامانی بگیرد تا نه کشاورزان دغدغه کاهش قیمت محصول داشته باشند و نه مصرف‌کننده بهای چند برابری تقبل کند؟ این خواسته کشاورزان رودباری است.
تولید محصول و کشاورزی شغل آباء و اجدادی این مردم است و باید گفت : کشاورزی در خون این مردم بوده و قطعأ بیش از ۷۰ درصد مردم با این کسب و کار ارتباط و از آن امرار معاش می نمایند.
هرساله در فصل برداشت محصولات کشاورزی در رودبار به خصوص در محصولاتی مانند گوجه ،پیاز ، خیارسبز،هندوانه و … شاهد افت شدید قیمت ها خواهیم بود که ضربه سهمگینی به بدنه کشاورزی منطقه است و این اثر مهلک دل کشاورزان و تولید کنندگان را به درد آورده است

کاینوکس بازدید : 1299 پنجشنبه 03 مهر 1393 نظرات (0)

لباس بلوچی

بررسي‌هاي پوشاك در بلوچستان نشان مي‌دهد، دوره‌هاي تاريخي تاثيرات بسياري بر فرهنگ پوشاك منطقه گذارده است. ما در اينجا دو مقطع تاريخي بزرگ داريم. يكي دوران كهن يا باستان است و آن را دوره قبل از اسلام نيز مي‌ناميم. دوم دوران اسلامي است كه مي‌توان آن را با توجه تاثيرپذيري فرهنگي در حكومت‌هاي وقت به گونه‌اي مجرد مورد توجه قرار داد.

در ارتباط با بررسي و پژوهش پوشاك بلوچستان که متاثر از دو مقطع تاريخي بزرگ است و از ويژگي‌هاي اين سرزمين كهن به شمار مي‌آيد؛ زيرا نمي‌توان به سادگي نكات مطرح شده در ارتباط با پوشاك اين منطقه را با ساير نقاط ايران مشابهت داد.

کاینوکس بازدید : 247 پنجشنبه 03 مهر 1393 نظرات (0)

زن باحجاب سایت شهر زهکلوت

اگر قصد دارید به یک زن کامل و ایده آل در زندگی تبدیل شوید حتما این مطلب را مطالعه کنید. منظور ما از کمال این نیست که به عنوان یک زن هیچ اشتباهی مرتکب شود، بلکه با داشتن هریک خصیصه های زیر توانایی های شما به عنوان یک زن و یا مادر دو چندان خواهد بود.

کاینوکس بازدید : 425 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

لباس بلوچی در سایت شهر زهکلوت

تاریخ ایران را که ورق بزنیم در هیج کجای آن ایرانی بدون پوشش دیده نشده است، در این میان حجاب در جنوب کرمان مردم بلوچ نگارستان اقوام ایرانی ریشه در فرهنگ و سنن دیرپای منطقه دارد.

  شکل گیری پوشش درمیان اقوام مختلف دارای خاستگاه مشترک بوده ،اما گذر زمان تحت تاثیر عوامل گوناگون هریک از اقوام نوعی خاص از پوشش را برگزیده اند، پوشش جدای از آنکه به عنوان یک نیاز بنیادین مادی برای بشر به حساب می آید،عاملی برای نمایش اعتقاد و شخصیت افراد تلقی می شود.


کاینوکس بازدید : 193 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

 

دست کشیدن به صورت پس از دعا,دعا,دعا کردن,آداب دعاکردن

طبق روایات و سنت معصومین(ع) مستحب است وقتی انسان دست به دعا برمی‌دارد آن را بر سر و صورت خود بکشد. نقل است امام سجاد(ع) وقتی چیزی که به سائل مرحمت می‌‌فرمود، گاهی دست مبارک را می‌بویید و می‌گفت: این دست به دست الهی رسیده است.

کاینوکس بازدید : 296 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (1)

حجاب,آموزش حجاب به دختران

 

یکی از دغدغه های مادران، آشنا کردن دختران با حجاب است، در این یادداشت چند پیشنهاد برای مادران در نظر گرفته شده است که امیدواریم سازنده باشد چرا که به نظر کارشناسان علوم دینی و روانشناسان برای عملی شدن این رفتار الهی می باید قدم های حساب شده برداشت تا شاهد اثرات زیبا و ماندگاری باشیم.

 

کاینوکس بازدید : 276 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (0)

روفسور بیژن داوری

 

پروفسور بیژن داوری در تهران متولد شده است و دکتری
خود را در رشته مهندسی الکترونیک در سال ۱۹۸۴ از
دانشگاه پلیتکنیک رنسلیر دریافت کرد.
سپس به عنوان محقق در شرکت IBM مشغول به فعالیت شد.
وی در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از برجسته ترین افراد شاغل
در شرکت IBM شهرت یافت و مدیریت پروژه های خود را در
شرکت انجام داد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
به جازموریان خوش آمدید(jazmooryan.ir)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 83
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 583
  • بازدید سال : 12,030
  • بازدید کلی : 176,927
  • کدهای اختصاصی